Ahogy ígértem itt van a következő bejegyzés.
A játéknak jelenleg alapvetően két változata létezik, de az 1.8-as verzióban már három. Ezek között sok a hasonlóság. Mindkettőben egy kvázi-végtelen, 60 000 000X60 000 000 blokkos (több órán keresztül lehet repülni, akkor sem érsz a végére), véletlenszerű világot generál a számítógép, ahol a játékosnak gyakorlatilag teljes szabadsága van, barangolhat, felfedezheti. A világ kockákból áll, anyaguktól függően, mely kockákkal a játékos kapcsolatba léphet: elbonthatja (kibányászhatja), lerakhatja, és kombinálhatja őket. Minden egyes elem erősen stilizáltan jelenik meg - maga a szereplő is.
Elsősorban a játékos kreativitására épít, ugyanis az elemekből jóformán bármi felépíthető, konstruálható. Bár konkrét célja a túlélés, cél lehet a végzetsárkány (ender dragon) és a sorvasztó (wither) legyőzése. A játékban erős a fizikai oldal, különböző elemek segítségével komplex, összetett rendszerek (zsilipek, liftek, ágyúk, zenegépek, számológépek stb.) is építhetők.
A játékot lehet egyedül (Egyjátékos mód), vagy hálózaton keresztül, más játékosokkal együtt (Többjátékos mód) játszani szervereken.
A játékmódot a /gamemode <játékmód/szám> paranccsal lehet átállítani.
Ez a játék nem ingyenes, viszont egyszeri fizetés után a folyamatos frissítésekre is előfizetést kap a megrendelő. Minden komolyabb frissítésben új elemek jelennek meg, melyek izgalmasabbá, változatosabbá teszik a játékot. Vannak oldalak, ahonnan ingyenesen is le lehet tölteni egy-egy verziót, de ezek akár vírusosak is lehetnek, komoly károkat okozhatnak, és az eredeti verziót megkövetelő szerverekre a játékos nem tud felcsatlakozni.
Klasszikus, avagy Classic
Ez a Minecraft első változata, amelyben nagyon kevés blokk van. (az 1.2-ben szám szerint 14.) Nincs "ételcsík", de nem azonos a kreatív móddal.
Túlélő/Survival
Kódja: 0
Ebben a játékmódban a játék megmutatja, hogy milyen nehéz túl élni. Éjjelente szörnyek támadnak a játékosra (ha be vannak kapcsolva), aki általuk vagy az éhezéstől meg is sérülhet, akár meg is halhat. Halál után újjászületik a kezdőhelyen (Spawnpoint-on) vagy kiléphet a főmenübe. A begyűjtött és magánál tartott tárgyak a halála helyén elszórtan a földön maradnak, ahol 5 percig lebegnek, s ha ez idő alatt nem gyűjti össze, azok eltűnnek. Egy parancs létezik arra hogy ne vesszenek el az összegyűjtött tárgyak, melyet a T betűvel a chat-be lehet írni: /gamerule keepInventory true. Ezt visszaállítani a /gamerule keepInventory false paranccsal lehet.
A játékos találkozhat békés mobokkal, melyeket háziasíthat vagy élelmet gyűjthet belőlük. Előfordulhatnak különböző építmények - falvak, templomok, erődök, romok -, melyeket nem a játékos hoz létre, hanem a számítógép generál.
Kreatív/Creative
Kódja:1
Ez ahogy a nevében is benne van, csak a kreativitásról szól. A szóköz kétszeres megnyomásával a játékos képes repülni vagy repülésből lezuhanni, illetve a repülés magassága növelhető a szóköz nyomva tartásával vagy csökkenthető a shifttel. Különféle kódokat lehet használni úgy, hogy a játékos a / gomb lenyomása után írja a kívánt kódot; a segítség például így érhető el: /help <oldal>(1.8 óta lehet /? <oldal> is). A creative módban nincs életerő és éhségcsík. A szörnyek ugyan megjelennek a sötétségben (ha be vannak kapcsolva), de békésen viselkednek. A játékos nem sérül semmilyen körülmények között. Csak akkor hal meg, ha kizuhan a világból. Kizuhanni a világból úgy lehet, ha a játékos lemegy az alapkőig, kiüti azt és átugrik rajta. (Egy másik lehetőség az, hogy használja a /kill parancsot.)
Hardcore
Kódja:Nincs
A Hardcore szinte teljesen ugyanaz, mint a Túlélő, annyi különbséggel, hogy ha itt meghal a játékos, nem tud újraéledni. Halál után egyetlen lehetősége a főmenübe való visszalépés, ami a pálya törlésével jár. Jóval nehezebb túlélni, mivel itt a játék automatikusan beállítja a játékmenetet a legnehezebb fokra.
Kaland/Adventure
Kódja:2
Ez az 1.3.2-es update egy új játékmódja. Az Adventure lényege, hogy egy kaland világ importálható a játékba. Ebben a módban nem lehet blokkokat lerakni és szétszedni, csakis a hozzá megfelelő tárgyakkal, mint például a csákány.
Parancsa: /gamemode 2
Néző/Spectator
Kódja:3
Megfigyelő módban lehetőséget kapunk a blokkokon és entitásokon való áthaladásra, láthatjuk a láthatatlan játékosokat, valamint belebújhatunk a mobokba, entitásokba. Ennek ellenére irányítani nem tudjuk őket, de azt látjuk, amit ők.
Parancsa: /gamemode 3 (ez 1.8-ba került be)