Itt vagyok a következő bejegyzéssel.
A világ kockákból áll, amelyeket blokkoknak hívunk (eredetileg: block), melyek fölött a játék teljes szabadságot ad, tehát azt tesz a játékos, amit akar. A játékos rendelkezik egy láthatatlan hátizsákkal, egy eszköztárral/inventory-val, ahol 36 különböző tárgyat tárolhat, illetve egy 2×2-es mezőbe e tárgyakat valamilyen sematikus formában letéve barkácsolhat, illetve négy kis mezőben páncélzatot helyezhet fel magára. Ha az illető előállít egy barkácsasztalt, akkor ott már 3×3-as mező van lehetőség a barkácsolásra, így sokkal több lehetséges kombináció létezik, rengeteg különböző tárgyat, eszközt készíthet - kiemelve egy pár fontosabbat: kemence, láda, létra, ajtó, fáklya, balta, kapa, csákány, kard, páncélzat.>>> Ide <<< kattintva találjátok a ,,craftin recepteket".
Alapdimenziók[szerkesztés]
Jelenleg 3 dimenzió létezik a játékon belül:
Overworld
maga a világ: ezen kezd a játékos, gyakorlatilag megfelel egy valós Föld-típusú bolygónak. Különböző biomok jöhetnek létre, úgy mint pl. sivatag, óceán, erdő, tisztás, dzsungel (az 1.7 óta rengeteg új biomot hoztak be a játékba). Különböző ellenfelekkel találkozhat az ember éjszaka, vagy barlangok mélyén. (Az ellenfelek - szörnyek - többségének generálásához sötétség szükséges.Ha el szeretnék őket kerülni, világítsuk ki a környéket fáklyával,vagy valamilyen világító tárggyal!)
Az overworld-ön található mobok:
- Zombi: a leggyakoribb, lassú, az emberre közvetlenül próbál támadni (ez azt jelenti, hogy ha pl. láva van az útjukban, akkor belemennek a lávába, de ezt az 1.7.2-es verzióban törölték). Mióta a játékban vannak NJK/NPC (nem játékos karakter/non-player caracter)-ek (falusiak), a zombik azóta azokat is megtámadják, és a nehézségtől függően különböző eséllyel alakítják át zombi-falusira (a zombi falusit úgy lehet visszaváltoztatni, hogy robbanó gyengeség italát dobunk rájuk, majd jobb klikkelünk rá enchantolt aranyalmával). A zombik nehéz/hardcore fokozatban ki tudják törni a fa ajtókat (a játékmód az 1.8- as verzióban lezárható!) A zombik ha felszednek egy lebegő tárgyat, akkor azt fogják a kezükben tovább, kivéve, ha páncélt szednek fel, mert azt felveszik. Halálakor 0-2 rothadt húst ad, illetve időnként vasrudat, sárgarépát és burgonyát is.
- Pók: mely képes a falon mászni, ugorva támad a fán les a játékosra. Nappal (vagy 8 értéknyi fényerőnél erősebb fénynél) békés addig, míg meg nem támadják. Létezik egy kicsit kisebb verziója, a barlangi / bánya pók, amely érintkezésnél megmérgezi a játékost. Ezek a földalatti elveszett, elhagyatott bányákban találhatóak. A bányapókok fénytől függetlenül megtámadják a játékost. Halálakor 0-2 pókfonalat, néha pókszemet ad.
- Csontváz: Ezek a mobok íjjal és nyilakkal rendelkeznek. Az 1.4-es verzióban a Sorvasztóval együtt megjelent sorvasztó csontváz (Wither skeleton) nem íjat, hanem kőkardot használ, és sorvadást okoz.(a hervasztó csontváz a Netherben található) A sorvadás olyan, mint a mérgezés, csak megöli a játékost. Halálakor 0-2 csontot és 0-2 íjat ad.
- Creeper: ez az élőlény a játék "kabalája". Ezek normál tempójú, hangtalan zöld teremtmények, melyek ha kellően közel kerülnek a játékoshoz, akkor jellegzetes, kanóchoz hasonló sercegő hangot hallatva kb. 3 mp múlva felrobbannak. Egy nagyobb lyukat okoznak azon a helyen, ahol felrobbannak. Amennyiben a creeperbe belecsap a villám, átváltozik elektromos creeperré (flash creeper). Onnan lehet megismerni, hogy kis kék burok van körülötte, és kb. 3-szor akkorát robban mint a normál creeper. A creeper textúrája egy félresikerült malac. Halálakor 0-2 puskaport és egy zenei lemezt ad, ha csontváz öli meg.
- Enderman / Bevégző: ezek a teleportálásra képes fekete élőlények csak akkor válnak agresszívvá, ha a karakter rájuk néz (a képernyő közepén lévő kis + jellel). Ha a játékos fején tök van, akkor nem támad. Néha a blokkokat lopják és azzal kezdik el püfölni a játékost. Nem fér be 1 és 2 blokk magas helyre, mivel magasabb egy átlagos mobnál (2.9 blokk magas). Az Enderman nem lát át az üvegen (ahogy a legtöbb agresszív mob sem). A Slenderman játéktól szerezték az Enderman ötletét. Az enderman-ek néha "ellopnak egy blokkot", azonban ha megöljük, nem dobja ki a kezében tartott blokkot. Az enderman sebződik a vízben (az esőben is), és nem lehet távolsági fegyverrel megölni, mivel elteleportál. Halálakor 0-1 véggyöngyöt ad.
- Slime / Nyálka: melyek a mély bányákban, üregekben, találhatók, ritkán spawnolnak. 1.4.2 (12w40a snapshot) óta a mocsári biomokban is teremnek, ezen az 1.5-ben (13w10a snapshot) annyit változtattak, hogy különböző holdfázisokban különböző valószínűséggel spawnolnak. Kinézetük miatt gyakran hívják őket Taknyoknak,vagy fikáknak. Ha megüti a játékos, neki támad, és mikor már azt hinné, hogy meghalt, akkor osztódásnak indul és egyre kisebb lesz (legkisebb formája nem támad), míg végül meghal, és nyálkagolyót hagy maga után.
- Guardian / Őrszem / Őrző: az 1.8 ban rakták bele a játékba. A Vizitemplomokat őrző, egyszemű lény. Az Őrzők megölik a tintahalakat és a játékost (a szemükből kilövellő sugárral). Van három ElderGuardian nevű őrző, mely egy amolyan Mini-Boss, amely a templom kincsét (8-blokk arany) őrzi. Az Őrzők halat, vagy prizmarint dobnak. A prizmarinból blokk készíthető.
- Silverfish / Ezüstmoly: Az erődökben lévő kőtéglákban, illetve a hegyek alatti kövekben él. Ezeken a helyeken vigyázz, nem tudhatod, melyik kőben van ezüstmoly. Az ezüstmolyos kő kiütési ideje csákánnyal kicsit hosszabb, erről fel lehet ismerni, mással (például ököllel) rövidebb. Ha megtámad, egérszerű hangot hallat. Az ezüstmolyokra nem célszerű bájitalokat dobni, mert az csak olaj a tűzre.
- Jeges csontváz (Stray): 1.10 újdonsága. Havas biomba teremnek csak este, ha meg lövi a játékost, az lassítást kap.
- Sivatagi Zombi (Husk): 1.10 újdonsága. Sivatag biomba terem, ha elkapja a játékost, az éhezést kap és ez az egyetlen zombi faj aki nem ég el a napon.
- Boszorkány (Witch): Mocsarakban él egy faházban, ahol egy üst is található, de megtalálható máshol is. Egy láda is van a házában, amiben hasznos bájitalokat tart. Különböző italokat dobál és iszik meg. Közelharcban erős ellenfél, ha a játékos megüti, regeneráló bájitalt használ. Halálakor üvegpalackokat, izzókő-port, puskaport, vöröskövet, pókszemeket, cukrot és botokat dob.
- Denevér: A barlangok sötét részén élnek. Az egyetlen barátságos mob, amely tud repülni és csak a sötétben generálódik.
- Zombi-Malacember/Zombie-pigman: ha egy malacba belecsap a villám, akkor Zombi-Malacemberré változik, de a Nether-ben is megtalálhatóak.Egy aranykardot tart a kezében. Amíg nincsenek megtámadva, nem támadnak, de ha támadás éri őket az összes közeli támadja a játékost. Halálakor 1-2 rothadt húst és 1-2 aranyrögöt dob, illetve időnként aranyrudat vagy aranykardot is,
- csirke: zuhanását fékezni tudja a szárnyaival, és kb. 6 percenként tojik egy tojást. Szaporítani őket úgy lehet, hogy a játékos eldob egy tojást (nem mindig működik) vagy ad nekik vetőmagot. Halálakor 0-2 tollat és 1 csirkehúst ad. Mivel nyersen ételmérgezést okozhat, célszerű tűzzel megölni a csirkét, mivel a sült csirkehús nem mérgező.
-malac: Lehet rajta nyereg és horgászboton lévő répa segítségével lehet irányítani, így lehet "malacagolni". Szaporítani répával lehet őket. Ha megöljük nyers sertésszeletet ad (kivéve ha tűzzel, mert akkor sült sertésszeletet ad, vagy ha villám öli meg, akkor zombi-malacember lesz)
-tehén: ha üres vödörrel a kezünkben jobb klikkelünk rá, megfejjük. A tej elmulaszt minden aktív hatást, illetve a tejből torta is készíthető. Ha megöljük, bőrt és nyers tehénhúst kapunk (vagy ha tűzzel öljük meg, akkor Steak-et). Szaporító eledele a búza.
-ló: megszelídíteni (betörni) úgy lehet, hogy almát adunk neki és üres kézzel addig próbálkozunk, amíg meg nem jelennek kis szívecskék. Majd felülünk rá. Ezután ha felülünk rá, akkor az E gomb megnyomásával rá tudjuk rakni a nyerget és a lópáncélt. Szaporítani őket aranyrépával lehet. Létezik zombi- és csontváz ló is. Őket parancs blokkal lehet megidézni (csak 1.8!).
-Jegesmedve: 1.10 újdonsága, havas biomba teremnek ha megtámadja a játékos vagy ha közel megy a kicsi(k)hez akkor megtámadja őt.
-Tintahal: a közhiedelemmel ellentétben nem bántják a játékost. Ha megöljük, akkor tintazsákot kapunk (fekete festék).
- Ocelot (macska, igazából párducmacska): csak dzsungelben él, és elijeszti a creepereket. Ha meg akarjuk szelídíteni, shiftet nyomva (lopakodva) közelítsünk a kezünkben nyers hallal. Néhányszor rákattintunk, amíg meg nem jelennek a kis szívek. Ezután kinézete is megváltozik; macskává alakul át. Szaporítani őket nyers hallal lehet. A macska nem tud úszni, ezért ültessük le, ha víz közelébe megyünk, mert a kutya és a macska utánunk teleportál. 3 macskafaj van: Fekete, vörös és sziámi.
- farkas (kutya): főként taiga biomon találhatók meg, és megtámadják az állatokat. Ha a játékos megüti a farkast, az egész falka szeme bevörösödik és támadnak. Megszelídíteni őket csonttal lehet. Néhányszor rákattintunk, amíg meg nem jelennek kis szívek. A kutya nyakörvét színezni lehet. A kutyát bármilyen hússal lehet szaporítani.
- nyúl: A nyúl halálakor néha nyúlbőrt dob (bőrt lehet csinálni belőle), nyúlhúst, ill. nyúllábat (szökkenő szérum alapanyaga). A Gyilkos nyúl (eredetileg The Killer Bunny) megöli a játékost és piros szemei vannak.
-láma: 1.11 újdonsága. Az extrém hegységben és a szavannán jelennek meg. A lóhoz hasonlóan meg lehet szelídíteni, de a lámánál elég, ha valaki jobb clickke kattint rá. Ha a játékos megszelídít egy lámát, akkor tehet rá ládát, valamint szőnyeget is. Halálukkor a rájuk helyezett tárgyakat (láda, szőnyeg) dobják, de ha a játékos Fosztogatás varázsos eszközzel öli meg, 0-2 bőrt is ad.
- bárány: Gyapjat ad, amiből ágyat lehet készíteni. 1.8 óta ad húst is. Szaporítani búzával lehet. A gyapját színezni lehet.
Ha egy állat a tűztől hal meg, akkor sült húst dob.
Egy pár mob:
- Falusi / Villager: Nem játékos karakter (NPC). Éjszaka házaikba bújnak. A fa ajtót ki tudják nyitni. Ha sok ház van egymás mellett, akkor még szaporodhatnak is. Lehet velük kereskedni smaragdért vagy tárgyakért (1.6). Az ajtókhoz spawnol. Az 1.8 óta ha egy falusit villámcsapás ér, akkor boszorkánnyá változik.
- Elmebeteg falusiak / vindicator: 1.11 újdonsága. A Woodland Masion-be találhatóak megölik a Falusiakat és Három féle van. Az egyik az Ewoker aki egy mini-boss két támadása a Vex (egy második új mob amit az Ewoker idézi, egy pici szárnyas szellem ami vaskard van a kezükbe és ha pirosak akkor támadnak) és a Fang (Harapós fogakat idéz a földből) haláluk kor Smaragdot dobnak illetve Egy Totem of undying-ot ami segít hogy kapj még egy élete ha meghalsz, a harmadik a Vindicator aki az Ewoker csatlósai aki vasbaltával támad és ha elnevezed Johnny-nak akkor minden mobot megől.
- Wither / Sorvasztó: Minden mobot megtámad, rendkívül agresszív, veszélyes mob. Az 1.4.2-es verzióban jelent meg a játékban szereplő főellenség-mobok közül másodikként (az első a végzetsárkány volt). Ha meglátja a játékost, akkor sorvasztó koponyákkal támad. Idéző tojása nincs. Építeni kell úgy, hogy T alakban lélekhomokot raksz le, majd ezekre három sorvasztó csontváz koponyát kell rakni. (Ilyen fejet a korábban olvasott Sorvasztó csontváz, angolul Wither Skeleton dob!) A sorvasztó egy háromfejű, csontvázszerű repülő lény, a játékban előforduló minden blokkot (kivéve az alapkövet) képes áttörni, valamint pajzzsal képes körülvenni magát. Ha a végben a játékos megidéz egy Sorvasztót, akkor megöli a Endermanok/-eket/-at, majd megtámadja a végzetsárkányt. Érdemes megpróbálkozni azzal, hogy a Végbe nagy mennyiségű lélekhomokot és hervadócsontvázfejet visz a játékos. Így amíg a Hervasztók lefoglalják a végzetsárkányt, a játékos nyugodtan elpusztíthatja az őt gyógyító végzetkristályokat. Problémát jelenthet azonban, ha a Sorvasztók valamelyike menet közben a játékos ellen fordul, vagy ha a csatát túléli valamelyikük, így utána azzal is el kell bánni. Érdemes zárt térben megidézni.
- Endermite / Végbogár: az Enderman, illetve az ender pearl vagy véggyöngy által való teleportálásnál néha keletkezik. A bevégzők megtámadják.
Minden mob képes életben maradni napfénynél, kivéve a Zombi és a Csontváz. Ezeket ha napfény éri, megégnek (az enderman nem, mert napfénynél elteleportál egy fényvédett helyre. De ha páncélban vagy vízben (tóban, óceánban) vagy árnyékban (8-nál gyengébb fénynél) vannak, akkor nem égnek el. Az ellenséges mobok ellen úgynevezett gólemek építhetők, amik meg fogják védeni a játékosokat:
-Vasgólem / Iron Golem: A vasgólemet építeni kell. Ezt úgy tudjuk megcsinálni, hogy T alakban lerakunk vasblokkokat, majd végül a tetejére középre egy tököt (töklámpás is jó). Ez a gólem megtámad minden agresszív mobot (a játékost is, ha megüti a falusiakat, már ha nem a játékos építi), viszont a Creepert nem öli meg.
- Hógólem / Hóember: Ezt ugyanúgy építeni kell, akárcsak a vasgólemet, de ezt úgy tudjuk megépíteni, hogy egymásra teszünk két hóblokkot, majd a tetejére egy tököt. Ez csak az őrlángot sebzi meg (mivel hógolyót dobál) többit csak hátralöki. Hóréteget húz maga után, amikor mozog és hógolyót hajít az ellenségére. A víz és a meleg (pl. sivatagi biom) árt neki.
Nether(Pokol/Alvilág)
Az alvilág. Erre a pokolbéli tájra a játékos egy obszidiánból készített kapun át juthat el. Ezen a világon nem terem semmilyen növényzet az alvilági bibircsókon és a gombákon kívül, víz nem marad meg, mert rögtön elpárolog. Viszont annál több a láva, ami 8 blokknyira elfolyik, és az éghető úgynevezett nether rock (Alvilági kőzet). Ezen a világon az ég vörös, és nem létezik a nappal-éjszaka ciklus. Folyamatos félhomály miatt a mobok gyakorlatilag bárhol és bármikor születhetnek és az itt élő mobok nem égnek el.
Itt más ellenfelekkel találkozhat az ember:
- Zombi- malacemberek (Zombie-Pigman): Melyek csak akkor válnak harciassá, ha rájuk támad a játékos, ilyenkor az összes közelben lévő megtámad. Aranykarddal támadnak.
- Kísértet (Ghast): melyek hatalmasak, lebegnek és tűzlabdákat köpnek, de ezeket a tűzlabdákat vissza lehet ütni. Ha nem vigyázunk, akkor a tűzlabda ki is lyukaszthatja a nether kaput, és ha nincs nálunk kovakő és vas, akkor a játékos ott ragad a nether-ben. Jellegzetes sikolyszerű hangjuk általában végigkíséri az embert az alvilágbeli kalandjain. Rosszul látnak.
- Magmakocka (Magmacube): rugószerű lények, melyek túlélik a lávatavakban való fürdőzést is. Lavaslime-nak (lávanyálka) is szokták hívni őket. Ez abból eredhet, hogy a nyálkákhoz hasonlóan képesek osztódni, valamint körülbelül egyformán telt idomúak. Halálakor magmakrémet. Ezt bájitalfőzésénél alkalmazhatja a játékos. Emellett a barkácshálón négy magmakrém kombinálásával Magmatömb hozható létre (1.10-es verziótól).
- Őrláng (Blaze): melyek 3 tűzgolyót képesek az ember irányába kilőni gyorsan. Rendkívül veszélyesek, repülnek, viszont csak az alvilági erődítményekben fordulnak elő.
- Sorvasztó csontváz (Wither skeleton): Az alvilágban, ha leteszünk egy csontváz tojást, akkor Sorvasztó csontváz keletkezik. A csontvázzal ellentétben a Sorvasztó csontváznak íj helyett kőkardja van. Ha megüt, akkor sorvadni kezd a játékos.
- Bevégző (Enderman): 1.10-ben már az alvilágban is találhatóak
-Herobrine : Herobrineről rengeteg legenda van . Notch száműzte az alvilágba. Stevere nagyon hasonlít világító szemétől eltekintve. Villámokat szór és a szörnyeket irányítja. A játékossal igyekszik a legkegyetlenebbül elbánni. fegyvere a gyémántkard.
Az End(Vég)
A Vég. Egyetlen, a semmiben lebegő sziget, amelyet obszidián és a csak itt előforduló "végkő" alkot, valójában a végsárkány (enderdragon) fészke. Gyakran előfordulnak itt endermanek. A Végbe csakis a földalatti erődítményekben előforduló végzetportálokon át lehet eljutni. A végzetportál egy 5x5-ös négyzet sarkok nélkül, amely úgynevezett "végzetportál-keretekből" van kirakva. Minden keretbe egy "végzet szeme" való, amelyeket az endermanektől szerezhető véggyöngyökből és őrlángporból lehet barkácsolni. Némelyik keretben már benne van a szem; ha a többit is kipótoljuk, egy fekete portál jelenik meg a padlón, a négyzeten belül, ebbe beleugorva juthatunk el a Végbe.
Itt található ellenfelek:
Ender Dragon / Végsárkány: Főellenség (boss). Nehéz megölni, mivel az élete (200) - ha nem pusztítjuk el az összes végkristályt - megsebzés után újratöltődik. Idéző tojás: Nincs (A sárkánytojásból nem kel ki, nem kell félni). Viszont van egyfajta végzetsárkányt idéző ketrec (enderdragon spawner), ha egy olyat lerakunk, akkor folyamatosan gyártja a sárkányt (túlélő játékmódban nem ajánlott). A sárkány elpusztításakor egy újabb portál jelenik meg egy sárkánytojással a tetején, melyen keresztül visszajuthatunk a saját világunkba, ezzel megnyerve a Minecraftot. Ennek ellenére tovább folytathatjuk a játékot. A sárkánytojás bal vagy jobb klikk hatására elteleportál. Csalás (addolás) vagy dugattyú (piston) nyomás segítségével rakhatjuk át leltárunkba (inventory-ba). 1.9-be a feje kreatív leltárból kiszedhető, letehető, és vöröskő jel mellett aktiválható.
- Bevégző (Enderman): ezek a teleportálásra képes fekete élőlények csak akkor válnak agresszívvá, ha a karakter rájuk néz (Csak ha a képernyő közepén lévő kis + jellel). Ha a játékos fején tök van, akkor nem támad. Nem fér be 1 és 2 blokk magas helyre, mivel magasabb egy átlagos mobnál (2.9 blokk magas). A Slenderman játéktól szerezték az enderman ötletét.
- Endermite / Végbogár: az Enderman, illetve a véggyöngy (ender pearl) által való teleportálásnál keletkezik néha. A kinézete korábban megegyezett az Ezüstmolyéval, csak nem ezüst, hanem lila színűek voltak a testrészei.
- Shulker: Az 1.9-es verzióban kerültek be. Első látásra apró, lila dobozoknak tűnnek, azonban ez csak a páncéljuk, amit ki-be csukogathatnak. Pici sárga arca van két szemmel. Az arcából nyomkereső lövedéket lő, amely találat esetén arrébb penderíti a játékost. A Shulkerek az End City (Végváros) különböző részein élnek, több helyen is a falhoz tapadva, 1.11 óta eldobja a pancéját amiből Shulker dobozt csinálható amit ha kiütöd nem potyognak ki a tárgyak.
Super flat, avagy lapos világ. A pálya generálásakor be lehet állítani a lapos világot, mely tele van Slime-okkal, és NPC falvakkal. Az újabb verziókban mintákat is be lehet állítani ennek a világnak. Ilyen minták például: Classic Flat, Tunnelers' Dream, Water World, Overworld, Snowy Kingdom, Bottomless Pit, Desert, Redstone Ready, vagy megírhatjuk a sajátunkat.
Lehet hogy sok lett a bejegyzés. Lesz majd overwatch-ról is blog. A következő bejegyzésben az állatokól és a fejlesztésekről lesz szó.